Kuvaus: Edellisen oppimismoduulin parissa käytiin läpi Roso Gamesia yleisesti ja sen lisäksi tutustuttiin Lua ohjelmoinnin ja Solar2D:n perusteisiin.
Tässä moduulissa perehdytään pelisuunnittelun ydinasioihin, eli mitä pelien suunnitteleminen pitää sisällään ja mitä pelejä suunniteltaessa tulisi pitää mielessä. Osana tätä tutustumme peliprototyyppeihin ja prototyypittämiseen osana pelinkehitystä.
Syvennymme myös vähän lisää Solar2D:n ja Luan ominaisuuksiin oppimismoduulin aikana kehitettävän pelin myötä.
Moduulin aikana kehittävä peli: Fysiikka pallo
Curriculum
- 4 Sections
- 25 Lessons
- Lifetime
Expand all sectionsCollapse all sections
- Pelisuunnittelun perusteet10
- 1.1Pelisuunnittelu yleisesti5 Minutes
- 1.2Miksi pelaamme pelejä?5 Minutes
- 1.3Pelisuunnittelun periaatteet5 Minutes
- 1.4Pelisuunnittelun peruspilarit5 Minutes
- 1.6Gameplay loop7 Minutes
- 1.7Pelimekaniikat10 Minutes
- 1.8Pelaajien odotukset ja palaute pelaajille5 Minutes
- 1.9Pelituntuma ja toivottu käyttäjäkokemus3 Minutes
- 1.10Designin selkeys ja sen tarkoituksenmukaisuus6 Minutes
- 1.11Itsestäänselvyydet peleissä4 Minutes
- Prototyypittäminen4
- Peli: Fysiikka pallo9
- 3.0Luodaan uusi projekti7 Minutes
- 3.1Luodaan pallo ja taso12 Minutes
- 3.2Tehdään pallosta liikuteltava15 Minutes
- 3.3Lisätään peliin maali12 Minutes
- 3.4Lisätään helppo reset-mekaniikka25 Minutes
- 3.5Lisätään peliin ääniefektit12 Minutes
- 3.6Lisätään esteitä ja pisteytys25 Minutes
- 3.7Dynaaminen UI7 Minutes
- 3.8Peliprototyypin jatkaminen5 Minutes
- Yhteenveto2