Kuvaus: Nyt kun meillä on jo 2 pientä peliprototyyppiä takana, niin on aika aloitella vähän isompaa projektia. Jatkamme pelisuunnittelun perusteita ja käsittelemme pelaamisen psykologiaa. Tutustumme myös UI & UX designiin.
Tämän jälkeen syvennytään kehittyneempien grafiikoiden luomiseen, niiden manipulointiin, sekä dynaamisen UI:n kehittämiseen. Perehdymme myös kunnolla datan ja toiminnallisuuden erottamiseen, sekä moduulien käyttöön Luassa.
Moduulin aikana kehittävä peli: Pokeri
Curriculum
- 5 Sections
- 34 Lessons
- Lifetime
Expand all sectionsCollapse all sections
- Pelisuunnittelun jatkoa9
- UI & UX10
- Peli: Pokeri13
- 3.1Esisuunnittelu9 Minutes
- 3.2Luodaan korttien datarakenne10 Minutes
- 3.3Sekoitetaan pakka12 Minutes
- 3.4Jaetaan kortit5 Minutes
- 3.5Tarkistetaan pelaajan käsi35 Minutes
- 3.6Jaetaan koodi moduuleihin30 Minutes
- 3.7Pelin UI – Kortit ja pakka35 Minutes
- 3.8Pelin UI – Pakka20 Minutes
- 3.9Pelin UI – Ohjetekstit15 Minutes
- 3.10Määritetään pelin vaiheet15 Minutes
- 3.11Animoidaan kortit40 Minutes
- 3.12Lisätään peliin voitot35 Minutes
- 3.13Lisätään peliin äänet25 Minutes
- Yhteinen peliprojekti1
- Yhteenveto3