
Kurssin kansikuvan on toteuttanut Emma Julkunen.
Johdanto
Työkalut ja orientaatio -kurssi toimii lähtöpisteenä matkallasi pelinkehityksen pariin. Tyypillisesti pelintekijän polku alkaa pelaamisesta, innostuksesta ja halusta luoda omia pelejä. Sen jälkeen moni sukeltaa hakukoneiden syövereihin etsimään tietoa pelimoottoreista, ohjelmointikielistä ja tutoriaaleista. Aloittelijalle voi kuitenkin olla hankalaa arvioida, mitä tietoa hän todella tarvitsee, mitkä lähteet ovat luotettavia ja missä järjestyksessä asioita olisi järkevää opiskella.
Roso Gamesissa olemme suoristaneet tämän polun. Olet jo tehnyt tärkeimmän päätöksen: haluat oppia pelien kehittämistä ja olet mukana Roso Games -projektissa. Sinun ei tarvitse etsiä tietoa eri lähteistä, sillä olemme koonneet kaiken olennaisen yhteen, helposti lähestyttävään ja johdonmukaisesti etenevään oppimisjärjestelmään.
Sisältö
Tässä kurssissa käymme läpi:
- mitä Roso Games -projektit ovat ja eivät ole, sekä miten ne etenevät vaihe vaiheelta,
- miten opetusmateriaaleja kannattaa käyttää tehokkaasti oppimisen tukena,
- miten voit saada projektista kaiken mahdollisen hyödyn irti,
- mitä sovelluksia projektissa tullaan käyttämään, sekä mistä lataat ne ja miten otat ne käyttöön,
- GitHub -tilin luonti ja tilin yhdistäminen Roso Games -projektiisi.
Curriculum
- 4 Sections
- 11 Lessons
- Lifetime
- Tervetuloa!Tervetuloa Roso Gamesiin!1
- Roso GamesKuvaus Roso Games -projektista, sekä siihen osallistumisesta.6
- SovelluksetKuvaus tärkeimmistä Roso Games -projektissa käytetyistä sovelluksista ja niiden käyttöönotosta.4
- GitHub-tehtäväKurssin GitHub-tehtävä.1

